Hyperstrada/hypermotard 821 2014

Discussion in 'Hypermotard' started by Duper, Oct 17, 2025.

  1. Xin chào mọi người, hiện tại tôi đang đi xe Hypermotard 821 đời 2014 và tôi đang gặp phải hai vấn đề mà tôi muốn tìm hiểu nguyên nhân và cách giải quyết. Tôi thực hiện đánh giá trợ giúp nâng cao của các bạn:
    1. Bộ giải pháp của xe tôi gặp sự cố khi về số thấp — đôi khi cần số bị kẹt và có cảm giác như bộ ly hợp không hoàn toàn miễn phí. Tôi nghe nói rằng chủ sở hữu trước đó có thể đã thay thế các tấm ly hợp bằng loại chất liệu thân thiện hoặc có thể lý do khác gây ra việc về số khó khăn.
    2. Vài tháng trước, hộp đen (ECU) của xe tôi đã bị hỏng, vì vậy tôi đã thay thế nó bằng một hộp mực từ Hypermotard 821 SP — có nhiều chế độ lái khác nhau và cấp độ ABS 3/2. Kể từ đó, xe của tôi liên tục hiển thị lỗi DTC và ABS mã hóa.[​IMG]

    z7127727424859_21be26178d3da02af5d55f38cea85154.jpg
     
    • Like Like x 1
  2. English dude....english..
     
  3. Hello everyone, I am currently riding a 2014 Hypermotard 821 and I am encountering two problems that I want to find out the cause and how to solve. I perform your advanced help evaluation:

    1. The solution kit of my bike has problems when going to low gears — sometimes the gear lever gets stuck and it feels like the clutch is not completely free. I heard that the previous owner may have replaced the clutch plates with a friendly material or maybe another reason that caused the numerical difficulties.

    2. A few months ago, my bikes black box (ECU) was broken, so I replaced it with a cartridge from the Hypermotard 821 SP — with many different driving modes and 3/2 ABS levels. Since then, my bike has continuously shown DTC and ABS coding errors.
     
  4. Hi there.

    1. You need to take the clutch pack and out measure the thickness that is critical.
    2. Also the arrangement of the plates has to be correct.

    ECU: definately plug it into an ODB unit see what errors come up.
     
Do Not Sell My Personal Information